چرا ثروت ایرانیان شش سال یکبار یک سوم میشود ؟

 

✍️محمد حسین ادیب

چرا ثروت ایرانیان در سال ٩١ به سبب افزایش نرخ ارز یک سوم شد ؟

چرا ثروت ایرانیان به فاصله شش سال بعد به واسطه افزایش نرخ ارز مجددا یک سوم شد ؟

چرا مجددا ثروت ایرانیان این بار به سبب فیک بودن سودهای ادعایی پرداختی به سپرده و کاهش یارانه انرژی یک سوم میشود ؟

هشتاد درصد سودی که در اقتصاد تولید میشود از محل زیان دیگران است

سودی که بانک به سپرده گذار می دهد از محل زیان وام گیرنده است بانکها بر اساس عملکردشان باید ٧ درصد سود سپرده پرداخت کنند بقیه سود پرداختی فیک است .

هشتاد درصد رشد ارزش سهام از محل باد کردن سهام و فروش سهم باد کرده به افراد ناآگاه حاصل میشود ( چهل شرکت بورسی ٩٢ درصد سود خالص بورس را تولید می کنند که به واقع شرکتهای بهره وری هستند و سود پرداختی آنها از محل سود شرکت است این چهل شرکت را باید از بقیه جدا کرد ، سهام این شرکتها واقعا ارزش دارد ، البته بقیه فقط ٨ درصد سود خالص بورس را دارند اما تعدادی 6١٠ شرکت اند )

هر هفته لیست 4٠ شرکت بورسی که ٩٢ درصد سود خالص بورس را تولید می کنند در کانال ارائه و تحلیل هفتگی بورس بصورت رایگان ارائه میشود در بنر قبل تحلیل هفتگی را بخوانید ، اگر سهامدار هم نیستید تحلیل هفتگی ما را بخوانید به روند ریسک های سیستمی مسلط میشوید .

ریسک های سیستمی کدامند ؟

چگونه ثروت مردم یک سوم میشود ؟ یک سری تله گذاشته میشود ، در کوتاه مدت سود های بالا به مردم داده میشود و مردم را جذب می کنند ، بعد ناگهان طی سه ماه همه سود و بخشی از اصل سرمایه پس گرفته میشود.

آنچه  که باعث از دست رفتن ثروت فرد در میان مدت و بلند مدت میشود اما داده های کوتاه مدت نشان می دهد که ثروت در حال افزایش است به این می گویند ریسک سیستمی .

ریسک سیستمی یعنی اینکه در کوتاه مدت دان می پاشند تا جیب شما را بزنند .

در واقع ٨٠ درصد سود هایی که در اقتصاد پرداخت میشود تله است .

عده ای چگونه تحلیل می کنند ؟

وقتی یک سهم را دارند باد می کنند و هر روز گران تر میشود به ما حمله می کنند شما که گفتید سهام حباب است پس چرا دارد هر روز گران تر میشود ؟ این میشود نقطه ضعف ما .


عده ای اینگونه بحث می کنند که اگر گفته شد قیمت یک کالا حباب است فردا صبح باید یا قیمت آن سقوط کند و یا اینکه افزایش قیمت متوقف شود در حالیکه حباب زمانی که تشکیل شد یک دوره رشد دارد یعنی حباب بیشتر میشود .

در دوره ای که حباب در حال بزرگتر شدن است کسانی که وارد تله شده اند غرق در پیروزی و با تصور اینکه رگه های از نبوغ دارند تحلیل های ما را مورد انتقاد قرار می دهند .

تله گذاران نیز با ایجاد کانال های تلگرامی و حمایت مالی از این کانال ها ، مدام تحلیل های تبلیغی خود را به مردم عرضه می کنند ، به عبارت دیگر این بازی یک شاخه رسانه ای دارد که تله گذاران را مدام مورد تائید و تحسین قرار می دهند .

٨٠ درصد کانال های تلگرامی کانال هائی هستند که تحلیل تبلیغی عرضه می کنند یعنی در عمل تحلیل آنها رپرتاژ  آگهی است ، ٨٠ درصد کانال های تلگرامی تله برای خالی کردن جیب است و ٢٠ درصد باعث میشوند تا افراد از خودشان درک بهتری پیدا کنند.
@adibmh

مقالات